Windfjord rabbitwedstrijd 1 april

Zaterdag 1 april (nee, het was geen…) was het weer zover. De Rabbits mochten weer de wei in voor hun tweede speelronde. De weergoden waren ons gunstig gezind, een heerlijke temperatuur, het zonnetje deed zijn uiterste best om zich af en toe te laten zien, kortom fantastisch weer om te golfen! In het clubhuis en op het terras was het al gezellig druk. De meeste deelnemers werden door Ruben en zijn team voorzien van kop koffie.

Aanmelden bij de commissie, die iedereen voorziet van hun scorekaarten. Er werd in acht flights gelopen, de eersten gingen al vol goede moed van start. Ik was ingedeeld in flight 4, samen met Sandra en Rob. Alle flights worden begeleid door een mentor. De mentoren begeleiden de Rabbits spelenderwijs met de puntentelling, regels en etiquette. Onze groep maakte gretig gebruik van alle tips en trucs.

Tijdens onze ronde hebben we alle elementen van de baan mogen ontdekken, water, zand, hoog gras, bomen enz. Ik had zelf op hole 9 ook moeite met het appartementen complex aan de rechter zijde. In het overschatten van mijn kunnen had ik bedacht dat ik wel met “de grote klomp” in 1 keer op de green kon komen, dat had inderdaad ook gekund als de bal niet een afwijking naar rechts had gehad. Tijdens de vlucht van de bal  dacht ik al “oei “als dit maar goed komt. De bal landde met een harde knal op het terras tegen de afscheiding. Samen met onze mentor ben ik gaan kijken of er schade was, gelukkig bleek dit niet het geval.

Teruggekomen bij het clubhuis zijn we onder het genot van een kop koffie de scores gaan opmaken. De kaarten werden ingeleverd en we hebben heerlijk op het terras de binnenkomst van de laatste flights afgewacht. Nadat de laatste groep hun kaarten had ingeleverd, heeft de commissie zich teruggetrokken om de punten te tellen. Na enig beraad werden we naar binnen geroepen voor de prijsuitreiking. De verschillende prijzen werden uitgedeeld.

De Windfjord Rabbit competitie is de perfecte gelegenheid voor de beginnende golfer om op een gezellige en speelse wijze je golfvaardigheden te vergroten. Tegelijkertijd is het een mooie gelegenheid om andere beginnende golfers te ontmoeten. Een echte aanrader voor elke beginnende golfer, rest mij nu nog een dankwoord uit te spreken naar de enthousiaste mentoren die de flights hebben begeleid, Ruben en zijn team die een ieder voorzien van een “ natje en droogje” en de Windfjord Rabbit commissie voor het organiseren van deze wedstrijden.

Cees Nip