Zuivelrijck Winterkampioen 2019: Jelle Russchen!

Zondag 17 maart werd de laatste wedstrijd van de Zuivelrijck wintercompetitie gespeeld en daarmee de editie 2018/2019 afgesloten. Bij terugkeer in het clubhuis werden de deelnemende spelers, door sponsor Zuivelrijck, verrast met een heerlijke hamburger met frietjes.
Deze laatste wedstrijd werd gewonnen door Henk Meibos met 19 punten, gevolgd door Arjan Veenstra die eveneens 19 had behaald . De derde plaats werd bezet door maar liefst zes spelers die allen een rondje liepen met een score van 17 punten.

Helaas kon ik zelf niet meespelen in verband met een blessure die ik op de laatste dag van onze skivakantie had opgelopen. Ik had mij er zeer op verheugd om deze laatste wedstrijd met de hoogst geklasseerde spelers in de rangschikking, namelijk Bram van der Werf en Rijnier Nanninga, te mogen spelen. Helaas was Rijnier ook niet aanwezig. Later bleek dat Henk Meibos daar dankbaar gebruik van maakte. Want door zijn prima ronde van deze laatste dag kon hij nog een lager resultaat wegspelen waardoor hij gelijk in punten eindigde met Rijnier. Hierdoor moest de wedstrijdcommissie een nieuwe berekening uitvoeren (12 resultaten i.p.v. 11) die eindigde in een vierde plaats voor Rijnier. Overigens heb ik uit betrouwbare bron vernomen (namelijk Henk zelf) dat hij zelf de oudste deelnemer aan de wintercompetitie was!

Terug kijkend op deze gezellige competitie ben ik blij dat ik als “Rookie” door Ruben ben overgehaald om deel te nemen. Ik was namelijk van mening dat ik een blok aan het been zou zijn met mijn handicap van 35,5. Vorig jaar om deze tijd sloten Tine (mijn echtgenote) en ik ons ”winterpakket Tineke” af met twee door Cor Faber begeleide mentorrondes. Spelende vanaf oranje keken wij dan wel eens bedenkelijk naar de rode en gele afslagplaatsen. Maar alles went en na de Rabbit wedstrijden , de Handicart- en de Pubquiz-wedstrijd (beide vanaf geel) bleek dat allemaal wel mee te vallen. Ik vond het een mooie uitdaging om te spelen met flightgenoten met een lagere handicap. Het hoogtepunt was voor mij eindelijk eens een birdie te maken(tevens de neary) op hole 7, en de slag over 100 meter op hole 2 die op 10 cm van de hole lag. Mijn spel kenmerkte zich verder door hele mooie slagen en onvoorstelbare missers (maar dat blijken de meesten wel te herkennen). De baan kende diverse omstandigheden van extreme droogte en natheid tot knetterhard door de vorst. In totaal konden er 20 van de 22 geplande worden wedstrijden gespeeld. In totaal werd er door 82 spelers aan één of meerdere wedstrijden deelgenomen. Henry de Boer is de enige speler die aan alle wedstrijddagen heeft deelgenomen.

De uiteindelijke einduitslag was als volgt:

1. Jelle Russchen;
  2. Bram Van der Werf;
  3. Henk Meibos.

Omdat de omstandigheden en condities voor iedereen gelijk zijn is het wellicht een idee om weer een “Winterhandicap” in te stellen. Hierdoor krijgt een ieder weer een gelijke kans om eens naar huis te gaan met een door slagerij Bigmans beschikbaar gesteld vleespakket. Persoonlijk vind het namelijk ook heel vervelend voor de lage handicappers dat zij zelf kennelijk alleen een beter gevoel krijgen als ze de term “Duikboot” gebruiken (dit is overigens ook bedoeld als grapje!).

Net als aan dit stukje komt er ook een eind aan de sponsoring van de wintercompetitie door Zuivelrijck. Iedereen bedankt voor de gezellige en leerzame rondjes en komend najaar kan iedereen meedoen aan de

Bigmans Wintercompetitie 2019/2020”!

Jelle Russchen